16 lip 2020

Modlitwa o wypełnienie woli Bożej

O Jezu najdobrotliwszy, udziel mi swej łaski. Niech mi towarzyszy i ze mną pracuje (Mdr 9,10), niech wytrwa ze mną aż do końca.
Spraw, żebym zawsze chciał i pragnął tego, co Tobie się bardziej podoba i Tobie jest milsze.
Twoja wola niech moją będzie, a moja niech zawsze idzie za Twoją i we wszystkim się do niej stosuje.
Moje chcenie i niechcenie niech będzie takie samo, jak Twoje. I żebym nie mógł niczego chcieć ani nie chcieć, oprócz tego, co Ty chcesz lub nie chcesz.
Spraw, bym umarł wszystkiemu, co jest na świecie, i żebym za względu na Ciebie cieszył się, gdy o mnie świat zapomni i pozostanę mu nieznany.
Ponad wszystkie upragnione rzeczy daj mi w Tobie spocząć i w Tobie serce ukoić.
Ty jesteś prawdziwym pokojem serca, Ty jedynym odpocznieniem; poza Tobą wszystko jest udręką i niepokojem. W tym to spokoju, a więc w Tobie, Dobru jedynym, największym i wiecznym, zasną i będę odpoczywał (Ps 4,9).
Amen

Thomas à Kempis
"O naśladowaniu Chrystusa"
"De imitatione Christi"
Księga 2, rozdz. 15, str. 180-181

Przebudzenie duchowe